شنبه تا 5 شنبه از ساعت 9 تا 17

تور کربلا vip

همه ما مسلمانان علی الخصوص شیعیان برای از بین بردن فشارها و خشم درونی، در سایه دعا و یاری رسانی از ارواح پاک معصومین درگاه حضرت حق انرژی میگیریم و پریشان احوالی زندگی روزمره خود را به واسطه مقربین خدااز بین می‌بریم.

حفاظت از زائر مرقد معصومین را در دنیا و آخرت وعده داده و او را غرق قرب دوستی خود می گرداند. امید است که برای ما نیز میسر شود تا به زیارت مرقد حضرت مشرف شویم تا ایشان مدد کنند و شفاعتی را در روزموعود برای ما درنظر بگیرد. ما در تلاشیم تا با فراهم آوردن اسباب این سفر معنوی برای شما زائر گرامی توشه‌ای اخروی برای خود بیاندوزیم و اطمینان داریم که هر چقدر بیشتر سبب رضایت خاطر شما را در سفر به تور کربلای معلی | تور نجف اشرف فراهم کنیم، پاداش و نزدیکی بیشتری را نزد حضرت حق نصیب خود کرده‌ایم. با ما در تورهای کربلازمینی و هوایی | تور نجف زمینی وهوایی همراه شوید تا زیارتی دلچسب و دلنشین و خاطره انگیز و به دور از دغدغه‌های معمول داشته باشید.تور کربلا همچون تور مشهد به شما یک لذت معنوی و روحانی خاص میدهد که تجربه آن برای هر کس شیرین و به یاد ماندنی است.

در ماه های محرم و عزاداری شهادت سالار شهدا امام حسین (ع) تور کربلا و سفر های زیارتی به کشور عراق به صورت چشمگیری افزایش پیدا می کند که شیعیان راهی کربلا معلی و دیگر شهر های عراق می شوند.

به طور کلی کربلا یکی از مهم ترین شهر های زیارتی عراق و جهان می باشد ، مرقدپاک و مطهر امام حسین و حضرت ابو الفضل العباس شهر کربلا را به یکی از قطب های گردشگری مذهبی تبدیل کرده است.در طول سال شیعیان و دوستداران ائمه اطهار همراه با تور کربلا سفر می کنند و در مناسبت های تاسوعا ، عاشورا و اربیعین تعداد تور کربلا و جمعیت زائران به اوج می رسد.اگرمیخواهید همراه تور کربلا سفر کنید بهتر هست قبل از سفر اطلاعاتی در مورد این شهر زیارتی بدانید : اختلاف ساعت کربلا با ایران 1 ساعت و نیم ، زبان مردمان این شهر زیاتی کردی و عربی و واحد پول آن ها دینار عربی می باشد.

کربلا ونجف جز شهرهای مذهبی مسلمانان شیعی جهان می باشد و جاذبه گردشگری این 2 شهر زیارتی و مطهر وجود بارگاه پاک امامان و بزرگان دینی  ومذهبی به نام می باشد.

بعضی از آثار تاریخی  کربلا ونجف  می توانیم به قلعه‌ی هندی ، قلعه‌ی اخیضر ، مقام امام صادق علیه‌السلام ، قصر عطشان ، مقام زین العابدین علیه‌السلام ، مقام حضرت مهدی (عج) ، حسینیه‌های کربلا و مساجد کربلا نیز اشاره کرد ودرنجف قبرستان وادی السلام،شهرکوفه مسجدکوفه،بارگاه امام اول شیعیان منزل امام خمینی درزمان تبعید،. اگر قصد سفر به کربلای معلی  ونجف اشرف رادارید و میخواهید برای زیارت عتبات متبرکه در نجف ، سامرا،کاظمین به کشور عراق سفر کنید. مطلب زیر را بخوانید و در صورت نیاز با همکار مجرب ما در زمینه تور کربلا تماس بگیرید، تا با اطلاعات کافی این سفر را آغاز کنید.

کَربَلا مرکز استان کربلا، از شهرهای جنوبی کشور عراق، با جمعیت ۵۷۲٬۳۰۰ نفر (۲۰۰۳ م) در ناحیه غربی فرات قرار دارد و فاصله‌اش تا بغداد ۹۷ کیلومتر است.


 شهرت این شهر با نبرد کربلا در دهم محرم ۶۱ هجری قمری پیوند دارد. حرم حسین بن علی و برادرش عباس بن علی در شهر کربلا از مکان‌های مقدس اسلامی و زیارتگاه مسلمانان شیعه است.

این شهر تا سال ۶۱ هجری قمری بیابان بزرگی بوده‌است به نام‌های نینوا، غاضریه و طف. اما بعد از سال ۶۱ قمری و رویداد کربلا، به‌تدریج مورد توجه شیعیان و مسلمانان قرار گرفت و پس از ساخت گنبد و بارگاه برای شهدای کربلا توسط حکومت آل بویه که یکی از حکومت های معتقد به خاندان پیامبر بود، به یکی از شهرهای مهم زیارتی عراق تبدیل شد.

بنابر برخی گفته‌ها، امام حسین بن علی علیه السلام گوشه‌ای از زمین کربلا (زمینی به مساحت ۳۶ کیلومتر مربع) را که اکنون شامل مضجع شریف امام و سایر شهدای کربلا می‌شود، به شصت هزار درهم از مردم نینوا و غاضریه خریداری کردند و با آنها شرط کردند که مردم را برای زیارت شهدای کربلا راهنمایی کنند و از زائرین حرم تا سه روز پذیرایی کنند

واژه کربلاء یک واژه آرامی است که نهایتاً از زبان اکدی وام گرفته شده است. واژه کربلا در آرامی כַרְבָלָא / ܟܪܒܠܐ [ krblh این واژه نهایتاً از واژه اکدی karballatu گرفته شده است.@کربلا از ثروتمندترین و مهمترین شهرهای عراق است و منابع اصلی درآمد آن از زائرین اماکن مذهبی و کشاورزی و بویژه محصول خرما است. این شهر از دو بخش قدیم یا بخش مذهبی و کربلای جدید تشکیل شده‌است. مدارس اسلامی و ساختمان‌های دولتی زیادی نیز در کربلا متمرکز شده‌اند.

حرم حسین بن علی که در برخی از منابع نیز آن را مسجدالحسین نامگذاری کرده‌اند، در مرکز بخش مذهبی شهر کربلا قرار دارد. در روز اربعین بسیاری از مسلمانان و شیعیان جهت زیارت این مکان به شهر کربلا می‌آیند. بسیاری از زائران مسن نیز به کربلا می‌آیند تا آخرین سال‌ها و روزهای زندگی خود را در این شهر سپری کنند.

به دلیل وجود حرم حسین بن علی و برادرش عباس بن علی در شهر کربلا، ۱۰۰ مسجد و ۲۳ مدرسه دینی در این شهر ساخته شده‌است.

وحید بهبهانی
میرزا مهدی شهرستانی (از مهادی اربعه)
عبدالله مامقانی
سید محمد حسین شهرستانی
سید علی طباطبایی (صاحب ریاض)
میرزا محمدتقی شیرازی
سید محمدعلی شهرستانی
میرزا سید مهدی حسینی شیرازی
ملا حسینقلی همدانی
سید مرتضی کشمیری
سید محمدرضا شیرازی

کربلا، مدفن بسیاری از مشاهیر، پادشاهان و رجال سیاسی ایرانی بوده‌است، در مطلب زیر به بررسی این افراد می‌پردازیم:
پادشاهان آل بویه

پادشاهان آل بویه قدیمی‌ترین پادشاهان دفن شده در حائر حسین هستند. بسیاری از این امیران شیعه در توسعه، بازسازی و تزیین حرم حسین و دیگر امامان شیعه نقش مؤثری داشتند. چند تن از آنان در داخل بقعه‌ای در صحن کوچک خاک شده‌اند. در زمان‌های پیشین، بقعه‌ای بر فراز قبر آنان وجود داشت که در میان مردم به بقعه آل بویه شهرت داشت. در ۱۲۶۸ ق عبدالرسول خالصی به دستور رئیس اوقاف وقت عراق این بقعه و آثار تاریخی آن را تخریب کرد.
مظفرالدین‌شاه قاجار
مظفرالدین‌شاه از پادشاهان قاجار است که فرمان مشروطیت را در ۱۳۲۴ ق صادر کرد و در همان سال از دنیا رفت. بر اساس وصیت‌اش او را در کربلا به خاک سپردند. قبر مظفرالدین‌شاه داخل رواق فقیهان یا رواق پادشاهان است و روی آن با موزائیک فرش شده‌است.

تلفن تماس : 09120149115